SEM چیست؟

SEM  یا بازاریابی موتورهای جستجو یعنی چه ؟

وقتی یک کاربر اینترنت بدنبال کالایی برای خرید به صورت آنلاین می گردد. نخستین جایی که رجوع می کند ، موتورهای جستجو خواهد بود. حال اگر 50 شرکت آن نوع کالا را در وب سایتهای خود در معرض فروش بگذارند ، بخت با فروشندگانی است که جایگاه سایت آنها در موتور جستجو بهتر باشد.
گرچه امروزه فروشگاههای اینترنتی زیادی هستند که طیف گسترده ای از کالا ها را به فروش می رسانند اما همچنان رقابت سختی برای بالایردن سایتهای فروش کالا در موتور جستجو وجود دارد. SEM  کوتاه شده عبارت Search Engine Marketing  می باشد.
این جمله معروفی است که : « اگر گوگل به شما لبخند بزند ، بازار به شما لبخند خواهد زد ! »

بازاریابی با موتورهای جستجوگر

SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود. در حقیقت SEO بخش از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام می شود عبارتست از:

  • انتخاب کلمات کلیدی
  • بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
  • اصلاح ساختار سایت
  • تنظیم متاها و عناوین سایت
  • بهینه سازی سایر پارامترهای سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
  • افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
  • تحلیل آمار سایت
  • بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز
  • انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها

منبع : www.seo24.ir
مقالات مرتبط
مراقب لیست سیاه موتورهای جستجوگر باشید
رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید
PageRank چیست ؟
کلید واژه ها
SEM ، ارتقا سایت
ارسال برای دوستان
اگر از این مطلب خوشتان آمده و می خواهید آنرا برای دوستان خود ارسال کنید می توانید لینک آنرا از جعبه متن پایین کپی کرده و برای دوستان خود از طریق پست الکترونیک و یا یاهو مسنجر ارسال نمایید.